BMW Shop

Printing on demand:

BMW bespaart dankzij SPACE32 tijd, geld en drukkosten!

bmw groep

Platform | Koppeling van logistieke systemen

BMW is met ruim 50 dealers in Nederland een zeer grote speler op de automarkt. Er gaat dan ook een gigantisch logistiek proces schuil achter het bevoorraden van alle dealers met de juiste promotiematerialen en in de juiste hoeveelheden. Voorheen werd er vooral gedrukt in grote partijen, maar in de toekomst wil BMW zich vooral richten op efficiëntie, duurzaamheid en ‘op maat’ oplossingen. Dat is precies waar de krachten van SBJ en Appart samenkomen.

IMAC

De druk van de ketel: een geautomatiseerd systeem om printwerk te monitoren

Alleen reclamemateriaal drukken wanneer er behoefte aan is: het klinkt logisch, maar in de praktijk is het een lastige kluif. Het is namelijk niet vanzelfsprekend om alle aanvragen continue en gestructureerd in kaart te hebben. Vandaar dat BMW SPACE32 heeft benaderd voor een custom oplossing. In de kern is het idee eenvoudig: door aanvragen vanuit de verkoopafdelingen van BMW automatisch te koppelen aan het Warehouse Management System (WMS) van SBJ kan er in kleinere oplages worden gedrukt en sneller worden geleverd. De uitvoering? Laat die maar aan ons over.

Een nieuw portaal, dezelfde vertrouwde ‘look-and-feel’

We ontwikkelden een intern bestelportaal, waarmee verkoopmedewerkers precies het promotiemateriaal kunnen bestellen wat ze nodig hebben. Aangezien daarmee een aanzienlijk deel van het werkproces verandert, is het wel belangrijk dat zij zich meteen vertrouwd voelen in de nieuwe omgeving en zowel BMW als de overige bedrijfstools erin herkennen. Het platform is daarom op zo’n manier vormgegeven dat het perfect aansluit bij de look-and-feel van het automerk. Dat oogt niet alleen fris en modern, maar zorgt er ook voor dat men zich er snel veilig en vertrouwd mee voelt.

mockup webshop phone 2

De totaaloplossing: Een on demand en duurzaam drukproces

SBJ heeft in samenwerking met Appart de totale fulfilment rondom de klantvraag georganiseerd: vanaf het moment dat de order geplaatst is, handelt SBJ alle verdere stappen van het leveringsproces af. Van het drukwerk tot aan het verzenden ervan. BMW hoeft er niet meer naar om te kijken. Het resultaat is een duurzaam drukproces en een efficiënte workflow. Verkoopmedewerkers bestellen met één druk op de knop de benodigde resources en er wordt achter de schermen geen tijd meer verspild aan een complexe logistiek. En misschien nog wel belangrijker: er worden geen grote partijen ongebruikt materiaal meer verspild.