Signify

Fast selling is upselling:

Door een eenvoudige betaalomgeving verkoopt Philips Hue sneller dan het licht

bmw groep

Webshop | Koppeling van logistieke systemen

Signify (voorheen Philips Lighting) is de wereldwijde marktleider in energiezuinige verlichtingsproducten, ‑systemen en ‑services. Of het nu in openbare ruimtes is, op je werkplek of bij je thuis, Signify heeft altijd een passende en creatieve oplossing. Na een jarenlange succesvolle samenwerking met SBJ op het gebied van logistiek en productlevering, klopte men bij SPACE32 aan voor een web-oplossing. Wij leverden een maatwerk betaalomgeving, die het voor klanten mogelijk maakt om snel, veilig en overzichtelijk hun producten eenmalig te upgraden.

IMAC

‘Early adopters’ belonen met korting op een upgrade

Het bekende Philips Hue-systeem is een innovatie waarmee consumenten hun verlichting gemakkelijk en snel kunnen bedienen via hun smartphone of door middel van spraakcommando’s. Het belangrijkste onderdeel daarbij is de ‘bridge’: letterlijk en figuurlijk de schakel tussen alle losse lampen. De tweede versie van de bridge is in aantocht en biedt nóg meer mogelijkheden dan de eerste. Signify wil graag alle vroege beslissers, die tevreden zijn over de ‘oude’ bridge, belonen door een korting te bieden op de nieuwe variant. Dat heeft technisch gezien nogal wat voeten in de aarde.

Een ogenschijnlijk simpele webshop met veel implicaties

Een webshop met maar één product, simpeler kan het niet, toch? Think again, want specifiek aan deze webshop zijn nogal wat eisen verbonden. Ten eerste moeten alle bestaande klanten (en ook alleen zij) worden uitgenodigd om een nieuwe bridge te bestellen via de afgeschermde webshop. Vervolgens moeten verschillende systemen en databases aan elkaar gekoppeld worden, zodat er slechts één nieuwe bridge per oud exemplaar kan worden besteld. Allemaal functies die niet standaard in het webshop-platform Magento zitten, maar die we uiteindelijk zelf hebben ontworpen.

mockup webshop phone 2

Een snel en veilig betalingsportaal dat de customer journey optimaliseert

We bouwden een all-in-one oplossing waarin klanten eenvoudig een account kunnen aanmaken en het betreffende product kunnen bestellen. Het systeem voert op de achtergrond controles uit en checkt of de klant wel degelijk aanspraak kan maken op de aanbieding door een slimme koppeling met externe databases. Vervolgens kan er meteen worden afgerekend via de veilige, geïntegreerde en pijlsnelle betaaldiensten van Magento. Zo is deze mini-webshop een perfecte aanvulling op de kortingscampagne, zonder de bestaande online infrastructuur in de weg te zitten. Daarnaast bereikt Signify hiermee een ander hoofddoel: ze blazen namelijk hun customer journey nieuw leven in.